Policom osiguranja poduzeće štiti svoja potraživanja od rizika neplaćanja i štiti svoju likvidnost koja može biti znatno ugrožena uslijed izostanka priljeva po osnovi isporučenih roba i usluga.
Polica osiguranja potraživanja je način na koji poduzeće može uspješno upravljati svojim kreditnim rizicima te tako ojačati svoju financijsku stabilnost.
Osigurati se mogu potraživanja između poslovnih subjekata, a koja su nastala temeljem isporuke roba i usluga na domaćem tržištu ili u inozemstvu.
Osiguravaju se potraživanja čije dospijeće nije duže od 1 godine.
Osiguranje mogu zatražiti poslovni subjekti bilo koje veličine ili djelatnosti.
Premija osiguranja predstavlja iznos dobiven umnoškom premijske stope i prijavljenog osiguranog prometa. Premijska stopa se utvrđuje po jednom Ugovoru o osiguranju temeljem specifičnosti portfelja klijenta (ukupni godišnji promet – domaći, izvozni, godišnji promet na otvoreno, iskustvo u upravljanju kreditnim rizicima, postojanje ranije suradnje s kupcima, iskustva u naplati potraživanjima, koliki dio portfelja se daje u osiguranje, broj kupaca, zemlje kupaca, gospodarski sektor).
Ugovorena premijska stopa vrijedi za cijelo osigurateljno razdoblje od jedne godine, a odnosi se i na promet sa svim novim kupcima koji se uključe u osiguranje.
Premija osiguranja se obračunava mjesečno na temelju Prijave prometa (fakturirani iznos po isporučenim robama i uslugama) ostvarenog u prethodnom mjesecu. Osiguratelju se prijavljuje samo promet prema kupcima za koje je odobreno osigurateljno pokriće.
Svaki potencijalni osiguranik može u kratkom roku nakon što nas kontaktira dobiti inicijalnu ponudu za osiguranje. Osnovni preduvjet da bi se takva ponuda mogla dostaviti osiguraniku je ispunjavanje Upitnika. Informacije dostavljene kroz Upitnik tretiramo kao poslovnu tajnu i služe isključivo za ispostavljanje takve inicijalne ponude. Ponuda za osiguranje ne predstavlja nikakav trošak za potencijalnog osiguranika, već predstavlja isključivo indikaciju osnovnih uvjeta osiguranja, razine pokrića i s time povezane premijske stope.
Da, postoji mogućnost da osiguranik dobije pokriće samo za svoja domaća potraživanja.
Osim odštete na koju Osiguranik ima pravo u slučaju ostvarenja osiguranog rizika, polica osiguranja potraživanja predstavlja i svrsishodan alat za upravljanje kreditnim potraživanjima. Osiguratelj provjerava vaše kupce i tako oslobađa dio vaših resursa i vremena koje biste inače morali usmjeriti na provjeru i prikupljanje informacija o kupcima. Dodatno, Osiguratelj vas informira o promjenama o kojima dobije saznanja iz svojih brojnih izvora, a koje se tiču vaših kupaca, što predstavlja i sustav ranog upozorenja o načinu daljnje suradnje s tim kupcima.
U cilju ostvarivanja svojih prava vezanih za odštetu u slučaju ostvarenja osiguranog slučaja, od izuzetne je važnosti da se Osiguranik pridržava uvjeta sukladno Ugovoru o osiguranju. Nakon što Osiguranik dostavi Zahtjev za naknadu štete (sa pripadajućom dokumentacijom), neosporni dio štete se isplaćuje u roku od 30 dana od dana zaprimanja Zahtjeva za naknadu štete.
Osigurani promet se prijavljuje za svakog osiguranog kupca na propisanom obrascu Prijava prometa ili u drugom sličnom obliku ako je tako dogovoreno između Osiguranika i Hrvatskog kreditnog osiguranja. Prijavljuje se samo promet s osiguranim kupcima i to do 15 dana u mjesecu za prethodni mjesec.
U cilju što bržeg rješavanja problema s kupcem, potrebno je izvijestiti Hrvatsko kreditno osiguranje odmah nakon što kupac prekorači maksimalne rokove plaćanja, a najkasnije u roku od 15 dana od datuma dospijeća maksimalnog roka plaćanja. Obavijest o kašnjenju plaćanja
Samopridržaj ili franšiza predstavlja vlastiti udio osiguranika u šteti. Osiguranikov udio u šteti iznosi najmanje 10%.
Da, Hrvatsko kreditno osiguranje može na zahtjev Osiguranika asignirati Ugovor o osiguranju na poslovnu banku osiguranika. Postoji i mogućnost da se dio osiguranih kupaca asignira na jednu poslovnu banku, a dio na drugu poslovnu banku.
U slučaju nezadovoljstva pruženom uslugom osiguranja odnosno izvršenim obvezama iz ugovora osiguranju, ugovaratelj osiguranja, osiguranik ili korisnik iz ugovora o osiguranju mogu Hrvatskom kreditnom osiguranju podnijeti pritužbu u roku od 15 dana od dana kada je podnositelj pritužbe primio odluku na koju podnosi pritužbu, odnosno od dana kada je saznao za razlog pritužbe. Pritužba se može usmeno izjaviti na zapisnik u Hrvatskom kreditnom osiguranju ili podnijeti ispunjavanjem obrasca za podnošenje pritužbe Hrvatskog kreditnog osiguranja putem:
- pošte na adresu Hrvatsko kreditno osiguranje d.d., Bednjanska 14, 10 000 Zagreb,
- telefaksa na br. 01/6170-063 ili
- elektroničke pošte na adresu .
Pritužba treba sadržavati:
- ime i prezime i adresu podnositelja pritužbe koji je fizička osoba ili njegovog zakonskog zastupnika, odnosno, tvrtku, sjedište i ime i prezime odgovorne osobe podnositelja pritužbe koji je pravna osoba,
- razloge pritužbe i zahtjeve podnositelja pritužbe,
- dokaze kojima se potvrđuju navodi iz pritužbe kada ih je moguće priložiti, a može sadržavati i isprave koje nisu bile razmatrane u postupku u kojem je donesena odluka zbog koje se pritužba podnosi kao i prijedloge za izvođenje dokaza,
- datum podnošenja pritužbe i potpis podnositelja pritužbe odnosno osobe koja ga zastupa,
- punomoć za zastupanje kada je pritužba podnesena po punomoćniku.
Hrvatsko kreditno osiguranje će na podnesenu pritužbu odgovoriti u pisanom obliku najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka pritužbe.